torsdag 16. oktober 2014

iHerb-favoritter

Nå er det så lenge siden jeg har skrevet om alt jeg handler på iHerb om dagen at det er på tide med et lite innlegg om akkurat dette. Ser at det jeg bestiller nå har forandret seg noe iløpet av de årene jeg har holdt på med bestillinger. iHerb er uslåelig på pris på de fleste produkter, og utvalget er enormt om du vil ha mat, snop, helsekost, miljøvennlig rengjøringsartikler eller hår og hudpleieprodukter. De aller fleste produktene er uten skadelige stoffer og er heller ikke testet på dyr. Noe jeg syns er viktig. I debatten om dagen om GMO-produkter er det også et stort utvalg av varer som ikke er genmodifiserte. Alle mine hjertesaker, altså :)
Husk at du også kan se på siden iHerb-favoritter, der du også får tips om hva som er lurt å tenke på ifht toll og tull (forhåpentligvis økes grensen for moms over nyttår, slik at vi kan handle over dobbelt så dyrt uten å betale moms og tollavgifter :-)))
Klikk på bildet for å komme til produktet:


Now Foods Better Stevia finnes i mange smaker, de er mer konsentrert enn Stevita, så her holder flasken i laaaaang tid.

 
Vet du at mange tannkremer inneholder mange stoffer kroppen ikke har godt av? Denne inneholder kun naturlige ingredienser, er uten fluor og smaker friskt og godt. Den skummer ikke så mye, men det er en vanesak.


Deilig flytende honning, godt som søtning til det meste. Visste du at honning har konsistens etter hvilke blomster biene besøker?


Enzymer som skal spalte proteiner fra melk og gluten. Jeg bruker det på mine gutter, men det er ikke dermed sagt at alle med proteinintoleranse kan bruke det. Greit å ha på ferier, i bursdager eller ved andre diettbrudd


Jeg elsker pecannøtter, men det er dyrt i butikken her i Norge. Disse er til en overkommelig pris. Godt til yoghurt, cookies, granola + + +


Økologisk syltetøy uten tilsatt sukker. Søtet med fruktjuice.


Styrk immunforsvaret med svarthyll.


Megastor krukke med kokosolje. Denne smaker godt. Jeg syns noen ganger at extra virgin kokosolje kan smake og lukte litt ekkelt, denne smaker og lukter godt.


Hvis du ikke er så glad i kokossmaker, men ønsker en sunn olje, kan denne anbefales. Den er raffinert, men det er ikke brukt skadelige kjemikalier i prosessen. Den er ofte utsolgt, så ser du den, bestill fort! :)


MCT-olje er en blanding av kokosolje og palmekjerneolje. Den har den egenskapen at det gir energi uten at det lagres som fett. Består av mellomkjedede triglyserider (fettsyrer).Tas opp og transporteres rett til leveren der de forbrennes og gir økt energi. Kan brukes i salater, smoothies, til sauser osv. Anbefales ikke til steking pga lavere kokepunkt.


Ah, Questbarer......... Deilige, herlige, velsmakende barer som er sunnere enn sjokolade. Brukes mye av treningsfolk,  men også av meg. De er glutenfrie,  men dessverre ikke uten melkeproteiner. de inneholder myseprotein.
Har stort innhold av proteiner og fiber, noen inneholder sukralose som søtning, som er et omstridt søtningsmiddel, men flere er søtet med sukrin og stevia. Jeg har linket til de uten sukralose.

Jeg vil poste flere favoritter fremover, så stay tuned :)



1 kommentar:

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)