mandag 8. juni 2015

iHerb-tips for kjapp frokost som metter lenge :)

Jeg lager smoothier hver morgen for den lille ulveflokken min. Eldstemann har ikke noe særlig appetitt om morgenen, men det er viktig å få i seg næring slik at man får en god start på dagen.
Noen produkter som egner seg godt for å gi ekstra energi og næring er disse her:

 
Gresskarkjernepulver er stappfullt av protein, faktisk inneholder gresskarkjerner mer protein enn hampfrø. Smaken er ganske nøytral, så du kan bruke den i frukt eller bærsmoothier, eller i en sjokoshakesmoothie. Dette produktet er ikke varmebehandlet, den inneholder alle aminosyrene, fettsyrene omega-3, 6 og 9, den er ikke genmodifisert. Det er 60% protein i dette pulveret, kun av gresskarkjerner, ikke noe annet.


MCT-olje brukes ofte i bodybuildermiljøet, fordi det tas raskt opp i kroppen og gir mye energi, men lagres ikke i fettdepoene. Dette er mellomkjedede fettsyrer. I tillegg til å gi energi kan den også bidra til vekttap. I tillegg har dette også blitt brukt i sykehusmiljøer for spedbarn, eldre eller svake mennesker for å gi rask og langvarig energi.
MCT inneholder også kaprylsyre som kan være gunstig når det gjelder Candidaovervekst. Kaprylsyre sies å kunne oppløse cellemembranen til gjærsoppen og få den til å dø ut.

Bruker du disse produktene i frokostsmoothien eller shaken, får du i deg masse proteiner og fett som metter lenge.

Jeg pleier å kjøpe kokosmelken de har i allergihylla på Rema som kommer fra GoGreen, den smaker ikke mye kokos og inneholder kun guarkjernemel som fortykning. Hos meg er ikke alle like glad i kokossmaken som jeg, så denne bruker jeg også når jeg lager frokostvafler og pannekaker.
Bruk en banan som søtning og kakao eller frosne bær. Hvis du vil ha ekstra søtning, kan du bruke flytende stevia. Finnes i flere smaker. Jeg bruker oftest denne, for den er veldig drøy. Du trenger ikke mye av den for å få smak.
I morgensmoothien bruker jeg 1-2 bananer, 1/2 pose frosne bær, 1-2 ss proteinpulver, 1-2 ss MCT-olje og 4-5 dl kokosmelk. Dette er nok til 3-4 personer, litt avhengig av appetitten. :)

Har du ikke handlet på iHerb før, kan du få 5-10$ i rabatt på første kjøp ved å bruke koden ZID422. Les på siden iHerb-favoritter for å se hva som er lurt å tenke på når man bestiller på nett og for å se andre favoritter jeg pleier å handle på iHerb. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.