tirsdag 22. februar 2011

Hvitløksolje/pesto/marinade




Hvitløksolje-pesto-dressingen min er utrolig god.
Jeg bruker den til pasta, ris, potetsalat, marinade til scampi og sikkert enda mer.
Oppskriften er litt på slump og etter smak og behag, men jeg syns den skal ooooseee hvitløk, så jeg bruker 1-2 hele hvitløk i blandingen.  Det du ikke bruker helles på en flaske og settes i kjøleskapet.





Slik går oppskriften:

1-2 hele hvitløk delt i fedd og skrelt
1 persillebuntpotte eller basilikumpotte., eller jatakk, begge deler
extra virgin olivenolje

Hvitløk og persille og olivenolje moses med stavmikser til det er helt glatt. Tilsett nok olje til det er som en tykk saus.

Enjoy til det som måtte friste.
Elsker denne til scampi stekt i ovn (10-15 minutter ved 225 grader eller til det er gjennomvarmt) etter at det har marinert 2-3 timer på kjøkkenbenken og spises med pasta og hjemmelaget brød som dyppes i oljen som scampiene har stekt i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.