fredag 18. februar 2011

Maistortillas

Yellow Corn Tortillas (Gluten Free) FOR FRYING ONLY 30 x Tortillas

Tortillas (glutenfrie)

2,5 dl maismel
1 dl bokhvetemel eller soyamel
litt salt
1 stort egg
5 dl vann
1 ss olivenolje

Bland mel og salt. Rør sammen egg og vann og bland dette ned mellom de tørre ingrediensene. Rør til deigen er jevn. La den stå og svelle en litenstund. Rør ned oljen og stek tortillas (som pannekaker) i en stekepanne ca. ½ minutt på hver side. Legg tortillas på et fat med matpapir i mellom.

3 kommentarer:

  1. Hei. :)

    Så mye fint du har på bloggen din! Jeg skal absolutt prøve denne oppskriften etter hvert! Jeg savner å kunne ha quesadilla, og ha noe og noe å kunne variere taco'en med. :)

    Jeg spiser også uten gluten og (ku)melk, slik som barna dine, og så har jeg M.E., slik som deg.

    Jeg har akkurat lag ut en post om en gluten- og melkefri kroneis - hvis du er interessert. :)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  2. Renate: Den isen er god, ja. Har skrytt om den tidligere. Blir så glad når det er noe man kan spise. Den smelter fort, da, så det er lurt å ha kjølepose og andre frosne matvarer når man kjøper den. :-)

    SvarSlett
  3. Ja, den smelter raskt, så det er lurt å ha med et kjøleelement e.l.

    Jeg får ta en titt i arkivet ditt, for det er sikker mang lure tips der. :)

    SvarSlett

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.