fredag 4. februar 2011

Pannekaker


God oppskrift på pannekaker uten melk, gluten og sukker:

6-8 egg (jeg syns det er godt å bruke mye egg i, men det kan reduseres.
1 boks kokosmelk
6-8 dl vann eller rismelk
1-2 ts vaniljepulver (malt vaniljestang. Kjøpes på helsekosten)
3-4 dl glutenfritt mel

Eggene piskes før jeg tilsetter melken, vann/riskmelk og vaniljepulveret.
tilsett mel mens du pisker godt. Eller bruker maskin hele tiden mens du tilsetter mel.
Røren skal være litt tynnere enn vaffelrøre.
Kokosmelken gjør at røren henger bedre sammen, samt at kokosmelken er søt i seg selv, så sukker savnes ikke.
Mine pannekaker steker jeg i pannekakejern fra Invite. Super oppfinnelse som steker på begge sider samtidig og bidrar til at pannekakene ikke revner så lett.


Til pannekakene serveres hjemmelaget frysesyltetøy med sukrin, agavesirup eller sukrin.
Har også oppdaget kokos-sukker som smaker deilig av karamell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.