fredag 4. februar 2011

Risnudler med tomatsaus



En dag jeg skulle lage pasta med tomatsaus oppdaget jeg at det var tomt for glutenfri pasta, men innerst i skapet fant jeg en pakke risnudler. Skitt, lag gå, tenkte jeg. Det ble veldig godt med litt olivenolje og hvit trøffelolje ringlet over det hele.

Tomatsaus:
1 boks tomater
2 ss tomatpurè
5 hvitløksfedd
1 løk i skiver
olivenolje til steking
1 ts sukrin
pizzakrydder 
himalayasalt
Trocomare urtesalt


1 pakke risnudler

Fres hvitløk og løk til det er mykt, tilsett tomat, purè, sukrin, pizzakrydder og salt. La det koke noen minutter og kjør det til purè med stavmikser.
Tilsett litt vann hvis det blir for tykt.

Kok nudlene etter anvisning på pakken. Hell av vannet og hell over litt olje, så det ikke klumper seg sammen.

Anrett dette og ringle over litt trøffelolje og olivenolje. Dryss på litt urtesalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.