onsdag 16. mars 2011

Banansnacks

Fant oppskrift på banansnacks for dehydrator på Sanabona.
Jeg har ikke dehydrator, men fant ut at jeg kunne gjøre et forsøk med denne oppskriften:
De bruker veeeldig lang tid på å tørke, og resultater er at jeg småspiser av dem hele tiden. Syns først at de ikke var så gode(litt lite banansmak-vil ha i en ekstra banan neste gang), men nå liker jeg dem. Vet ikke om de skal bli tørre og krispie heller.
Har tanker om å lage sjokoladebar med dette inni, kanskje sammen med sprøtt/seigt lag med havregryn..

3 bananer
3 toppede ss peanøttsmør
2 håndfuller nøtter (feks mandler)
Mos ingediensene med stavmikser eller blender.
Smør ut massen på bakepapir og legg det på risten til ovnen. Rut opp massen i passende biter. Sett ovnen på 50 grader.
Sett inn risten og la ovnsdøren stå på gløtt med feks en treskje imellom døren og ovnen.
la tørke i 12 timer eller til det er ferdig.
Jeg la dette på bakepapir og et grillnett til å ha på grillen.Kan kjøpes på Claes Ohlsson
TFX grillnett. (Klikk på bildet for å se et større bilde - åpnes i nytt vindu)
Tar av bakepapiret når massen er fast nok og tørker det videre for å få gjennomlufting.
Mitt står i ovnen nå og skal tørke i mange timer.

2 kommentarer:

  1. Så spennende! Legg gjerne ut bilde når det er ferdig! :)

    SvarSlett
  2. Det skal jeg gjøre. Det skal stå lenge og godgjøre seg i ovnen, da :-)

    SvarSlett

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.