lørdag 19. mars 2011

Boller, boller og boller

Har bakt dobbel porsjon med bolledeig, og det ble 3 brett med rosinboller og kanelsnurrer. Denne gangen prøvde jeg å ha i litt chiafrø som jeg bløtla i 1 dl varmt vann og stavmikset til jevn masse. Da får bollene litt omega-3, fiber og kalsium. Chiafrøene skal ikke sette smak, så jeg håper det stemmer.
Nå hever bollene seg under plast mens  vi er ute i finværet.
Planen er å ta med boller og kakao på skitur imorgen.
Kakao lager jeg av rismelk, økologisk kakao og agavesirup. :-)

3 kommentarer:

  1. Så spennende med chiafrø i da! Du får si fra hvordan det ble!

    SV: Det med å spise brød alene, kjøtt alene osv, synes jeg høres merkelig ut. Slik jeg har forstått det er det viktig at et måltid består av proteiner og fett, og evt karohydrater. Hvis man bare spiser karbohydrater går jo blodsukkeret rett til værs.

    Jeg er stort sett veldig flink til å tenke fett og proteiner i et måltid, og holder meg mett leeeenge. De gangene jeg tuller med måltidene blir jeg fortere sulten og dårlig (blodsukkerfall). I går spiste jeg bare karbohydrater og LITT fett til frokost, da ble jeg ordentlig dårlig etter kun ett par timer og MÅTTE ha mat. Den følelsen er det sjelden jeg har nå for tida... :)

    SvarSlett
  2. Nam nam!! Hørtes veldig godt ut med boller og kanelsnurrer....

    SvarSlett
  3. Tone: Chiafrø i bolledeigen fungerte utmerket.
    Ang. food combining finnes det mange nettsider og bøker som handler om dette. Jeg kan ikke så mye om det.
    Man må nok finne det som passer for seg.

    Og ja, Helen, de ble virkelig gode. Spesielt kanelsnurrene!

    SvarSlett

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)