lørdag 12. mars 2011

Kokosbrownies (evaluert til konfekt-godbit), men lavkarbo er det ihvertfall.

Vel, brownies og brownies, fru Blom. Men fyldige konfektaktige, med god sjokoladesmak-godbiter ble det! 


I og med at jeg fikk pakke med kokosmel idag  fra iHerb, har jeg lyst til å prøve det så fort jeg kan. Formen er skral idag, så det blir forhåpentligvis imorgen. Jeg fant denne oppskriften på forbodyandmind.no I oppskriften er det honning. Jeg vil bruke agaveseirup istedenfor.
Denne kaken skal ikke stekes. En skikkelig påsketurkake, altså. Det gjenstår å se hvordan den smaker, men jeg tror den blir god.
Mulig dette bildet fra nettsiden lyver, for mine ble ikke sånn.

De ble litt konfektaktige, fyldig og med god sjokoladesmak. Neste gang vil jeg smelte sjokolade og ha i istedenfor kakao, men da blir de ikke helt sukkerfrie.
Dette blir en skikkelig lavkarbokake:
Oppskrift Brownies:
4 ss Kokosolje
5 ss Kokosmel
4 ss Kakao pulver
6 ss Honning
Bland smeltet kokosolje og smeltet honning med kakaopulver og kokosmel. Røren kan helles i muffins former og kjøles deretter i fryser eller kjøleskap (kokosolje blir fast ved temperaturer lavere enn 25 grader).
Honning er ikke skadelig for tennene slik som raffinert sukker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.