mandag 23. mai 2011

Sjokosmoothie uten melk

Jeg er i veldig smoothiemodus om dagen :-)
Jeg trodde det var mye styr med å lage smoothie, men det er det absolutt ikke. Det er kjapt, enkelt og supert hvis ikke matlysten og energien er på topp, for i smoothien kan man ha oppi mye rart som er bra for kroppen som ikke smaker godt alene.
Idag ble det er sjokosmoothie. Og det var veeeeeeldig godt. Til og med minstemann som ikke er så begeistret for smoothie, lurte på hvordan jeg hadde "klart å lage denne gode her" :-)

Til 2 store eller 3 halvstore glass:
- 2 bananer
- 1-2 dl kokosyoghurt, eller annen yoghurt.
- kjøttet fra en kokosnøtt (en ung, dvs sånn som ikke er brun enda. Bilde lenger ned)(har du ikke      det, tilsett 2 ss extra virgin kokosolje eller bestill kokos-smør fra iHerb. Det inneholder kokoskjøtt  som er blendet.)
- 3 ss hamp-protein
- 2 ss lecithin
- 3-4 dl rimelk eller havremelk
- 2 ss kakao (rå eller ikke)
- 2 pipetter english toffee stevia


Kjør alt i en blender, hell over i glass og nyt av sjokoladesmaken med god samvittighet.
Blir det noe til overs, hell det over i en dessertskål, og sett i kjøleskapet. Lecithinen gjør at smoothien stivner til "sjokoladepudding" Yummy!
Slik ser en "ung" kokosnøtt ut. Har kjøpt denne på innvandrerbutikk.

2 kommentarer:

  1. nam! den ser god ut! Eg brukar peanøttsmør, saman med frossen banan, ris mjølk, raw kakao, appelsin juice, olje og litt salt i min sjoko - smoothie, det er også veldig godt;) Men skal prøva din versjon ein dag:)

    SvarSlett
  2. Spennende blanding det også :-)

    SvarSlett

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.