mandag 12. september 2011

Nøttepålegg og solsikkesmør



Godt smørepålegg er alltid populært. Barna mine er glad i det søte,  og i helgene og på ferie er det lov med litt søtt.
Disse jeg fikk idag inneholder ikke raffinert sukker, men rårørsukker, og i mye mindre mengde enn nugatti og sjokade som vi får kjøpt her.
Ideelt sett burde jeg jo lage det selv, meeeeeen......jeg kjøpte disse, da. For å teste. :-)
Jeg prøver å finne de produktene som ikke er emballert i glass, jeg syns det er kjedelig å få så lite i pakkene, for glass tar mye av vekten på produktene.
Disse er plastbokser. Jeg resirkulerer plast, så jeg har litt mindre dårlig samvittighet da :-)
Klikk på bildet for å komme til produktsiden.
Smørepålegg av solsikkefrø. Salt, søt og god smak. Inneholder kun 9 gram sukker pr 100 gram.
Peanøttsmær med sjokolade søtet med rårørsukker. Den inneholder ca 21 gram sukker pr 100 gram.
Smaker enda bedre enn nugatti! Bittelitt salt i gjør at denne smaker fantastisk.
Den inneholder rårørsukker, ca 21 g pr 100 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.