torsdag 24. november 2011

7 slag julekaker......

har jeg aldri bakt. Julekaker har det med å bli tatt fram og satt tilbake igjen til man tilslutt kaster restene fordi man er lei. Pepperkaker uten melk og gluten har jeg bakt mange ganger, ifjor var første gangen jeg også bakte uten sukker.
I år tenkte jeg at jeg skulle prøve å få til 7 slag, men ikke de tradisjonelle slagene, bortsett fra pepperkaker.
Framover blir det noen innlegg med nye oppskrifter jeg må prøve ut først.
Ellers blir det kanskje:
Bounty-sjokolade
Sjokoladekuler
Daddelkuler
Mandelcookies
Himmelsk konfekt med mandelbunn
Havreflarn
Krydderkjeks 
Kakemenn (har jeg aldri prøvd meg på før, men tenkte jeg skulle prøve i år)
og Pepperkaker. (kanskje jeg også prøver meg på rosettbakkels)
og kanskje også Unes sjokoladegranola
og brente mandler (ikke kake, men snop) eller ristede mandler
og raw sjokolade
og, og, og..... kanskje det blir mye mer enn 7 slag? :-)
Alle oppskriftene blir uten melk, gluten og med alternativer til raffinert sukker. Noen av de vil vel også gå under kategorien lavkarbo, så dette skulle bli noe for enhver smak.

2 kommentarer:

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.