onsdag 29. juni 2011

Raw sjokolade med granolafyll

Beklager dårlig bildekvalitet. Hadde bare mobiltelefon tilgjengelig.

Visste du at Raw Chocolate Granola fra iHerb er kjempegodt til sjokoladefyll?

Denne er super å bruke som et krønsjfyll i sjokoladen. Denne granolaen inneholder hampfrø, bokhvetefrø, solsikkefrø, dadler, sesamfrø, kakao og kokos. Alle frøene er spirt og tørket.
Sjokoladen idag ble en slumpeoppskrift (igjen) Jeg har hatt noen mislykkede forsøk på sjokolade i det siste, men idag ble det godkjent. Jeg har funnet ut at jeg har brukt for lite kakao i sjokoladen min, og da blir den ikke hard nok selv etter et besøk i fryseren.
Sånn ca oppskrift blir da:

100 g kakaosmør
4 ss kokosolje
4-5 toppede ss raw kakao
2-3 ss kokossirup. (lavere G.I enn agavesirup og forhåpentligvis bedre for kroppen)
litt stevia english toffee
1-2 dl Go Raw Chocolate Granola, knust med kjevle i pose
Smelt kakaosmør og kokosolje i vannbad. Tilsett kakao, kokossirup og stevia. Smak til med evt mer søtning.
Bland i granola tilslutt.
Helles i silikonformer og settes i fryseren til det skal nytes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.