søndag 3. juni 2012

Mandelshake med bær . Rawfoodkokeboktips

Raw food på norsk; de beste oppskriftene på naturlig mat
Jeg har lånt boka Raw Food på norsk Av Erica Palmcrantz. Den inneholder en rekke veldig enkle og gode raw-food-oppskrifter. Det mest stæsjy kjøkkenutstyret du trenger er en blender. Her er ingen oppskrifter med dehydrator. De få oppskriftene med mat som skal tørkes kan du bruke vanlig stekeovn.
Bilde lånt av Frukt.no


En av oppskriftene var denne næringsrike shaken:
Mandelshake med bær (1 porsjon)


2 dl mandelmelk eller annen melk
2 store, ferske dadler eller 4 mindre
1/2 dl blåbær (gjerne frosne)
1/2 dl jordbær (gjerne frosne)


Ha alle ingredienser i en blender og kjør til alt er godt oppløst. Ønsker du søtere shake, kan du tilsette fler dadler.
Bruker du frosne bær, blir den mer milkshakeaktig.

2 kommentarer:

  1. Et problem jeg har når jeg skal lage smoothie, er at jeg blir for ivrig og vil gjerne ha litt (mye) av all supermaten jeg har tilgjengelig i, og dermed blir ikke resultatet alltid like godt. Kansje jeg skulle lånt meg en bok jeg også....

    SvarSlett
  2. Kjenner meg VEDIG godt igjen i det :-)

    SvarSlett

Jeg blir glad for alle kommentarer, både ris og ros :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.